Obawa i kontemplacja

Słowo kontemplacja nie jest używane jednolicie wewnątrz literaturze chrześcijańskiej. Może być wyrazem owo samo, co medytacja ewentualnie zaduma plus ma na myśli wtedy medytowanie o czymś. Tutaj słowa deliberacja używamy wyłącznie na oznaczenie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi nigdy o medytowanie nad jakąś treścią. Jest owo prędzej postać doświadczenia pozycja aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "zaduma" pochodzi z łaciny. "Contemplari" znaczy "zobaczyć". tutaj. Celem jest wgląd wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie w środku nas natomiast stworzeniu w postaci uwewnętrznienia lub doświadczenia abstrahując od naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest właściwie stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu nie można przyuczyć, pomimo tego resztkami sił wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, przynajmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, plus odkąd którego iskra prawdopodobnie przeskoczyć, ażeby wewnątrz uczniu, do wnętrza uczennicy rozpalić się ten tenże sam ogień. Zadatki do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji jest dozwolone uhonorować kwartet fazy:1. Modlitwa jako szlak komunikacyjny do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - pacierz spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze para fazy dadzą się zdobyć wskroś każdego człowieka zdrowego fizycznie a psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju także głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ów warstwa społeczna "modlitwą spokoju". Jako proste istnienie w środku obecności Boga. Jest owo pozycja kontemplacji. Człowiek patrzy w środku swoje własne bycie. Doświadcza w środku ten tryb Boga bliżej i głębiej aniżeli obok modlitwie ustnej albo rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa z reguły pewnie na osobowość. Jednakże nie chodzi w tej okolicy do tej pory o mistyczny ilość we właściwym sensie. Ten pojawia się tylko wewnątrz fazie trzeciej natomiast czwartej. Mistyczny warstwa społeczna przydarza się człowiekowi: negacja logiczna jest dozwolone go wywołać aktem woli, jednakowoż nic bardziej błędnego wysmażyć wskroś wprawa modlitwy. Ten, komu dane jest wpakować się aż do tej przestrzeni, ten na świeżo doświadcza, co owo znaczy, lubić Boga ze wszystkich sił. Bóg samodzielnie daje takiemu człowiekowi nowe siły, za pośrednictwem którym może on kochać Boga. W praktyce te czwórka kroki nie występują samodzielnie, acz krzyżują się dodatkowo zachodzą na siebie.Wspinając się coraz to wyżej do wnętrza swych duchowych pragnieniach, gość odkrywa kontemplację jako świat negacja logiczna z trudem możliwą na rzecz siebie, wszak a sobie zadaną. Pragnąc odparować na taki kategoria łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie testowanie, na do tego stopnia człek o własnych siłach, może przekroczyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, wewnątrz odróżnieniu od wlanej. Tę pierwszą wolno by wymienić modlitwą prostego spojrzenia, bądź też modlitwą głębokiego milczenia, gdzie pokoju dostępują negacja logiczna ale wręcz psychologiczne, wszak natomiast głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej oświetlony rozum mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej uświadamiać sobie rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi homo sapiens poprzez wiarę do kontemplacji tudzież pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne czas myślą natomiast sercem przy Bogu (por. PC 5), między Jego tajemnic, wyjątkowo odnośnie do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, jedynie na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się prolog do wnętrza nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita odmęty serca do wnętrza gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w środku niebiosach. Aby wleźć do wnętrza dziedzinę kontemplacji, do wnętrza niezwykłą nocna pora kontemplacji wypada uzupełnić klasyczny tekst św. Jana od chwili Krzyża:Orygenes do wnętrza Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście stosunek waszego ducha a oddalając się od momentu ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – owo bezprecedensowy rodzaj, ażeby wizytować Boga.Św. Jan od chwili Krzyża: Dusza powinna dopiero co spośród miłości dosięgać wzrokiem na Boga… być w użyciu niewzruszenie z miłosną uwagą, a prostą i szczerą na kształt ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja w środku swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu spośród miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. zaakceptować ofiarowaną eros a odparować kochając. Dlatego rozciąga się płeć piękna na życie. Być zdolnym do kontemplacji znaczy odkryć, że jestem miłowany, iż jest Ktoś, który tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska rytuał kontemplacyjna lectio divina przekazana została w środku formie listu o. Guigo Kartuza aż do brata Gerwazego. Guigo II (zm. dookoła 1193 roku) wstąpił aż do zakonu w środku Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, ale w środku końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji także pokucie. W listowie zawarł klasyczne pouczenia kształtujące mnóstwo pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, ruchliwy pracą ręczną zacząłem kontemplować o ćwiczeniu się człowieka duchowego, pilnie duszy rozmyślającej ukazały się kwartet stopnie duchowe, i to znaczy: oczytanie, rozmyślanie, pacierz a kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest w takim przypadku pracowitym rozważaniem Pism spośród wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy plus osiągnięcie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem ku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy tym samym aktualnie czwórka stopnie, pozostaje nam widzieć ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodycze błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, rozważanie smakuje . Stąd i samodzielnie Pan mówi: Szukajcie, zaś znajdziecie, kołaczcie, a otworzą wam. Szukajcie z wykorzystaniem czytanie, oraz znajdziecie przy użyciu rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, oraz będzie wam otworzone w środku kontemplacji. Czytanie prawie podaje aż do ust zniewalający pożywienie, rozmyślanie rozgniata go dodatkowo przeżuwa, modlitwa wydobywa zmysł smaku, kontemplacja zaś jest samą słodyczą, która raduje natomiast nasyca. Czytanie dotyka prawie dopiero co powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, modlitwa jest prośbą pełną pragnienia, rozmyślanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne zatem rozmyślanie, postępując na prowadzeniu nie pozostaje na zewnątrz, nie tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus negacja logiczna powiedział: błogosławieni czystego ciała, aczkolwiek serca. Bo negacja logiczna basta dysponować ręce czyste od momentu złych uczynków, jeśli też umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza to uznanie proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana lub kto stanie w środku Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych oraz czystego serca. Jak gorliwie musiał rozpatrywać tę cnota serca tamten wróżbita, dlatego że modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże również podobnie: Jeżeli znalazłbym nieprawość w środku mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza zatem rozmyśla o tym, na kształt wielce troszczył się o tę wianek błogosławiony Hiob, który mówił: Zawarłem sojusz spośród moimi oczami, by co więcej negacja logiczna rzucić okiem na pannę. Oto w jaki sposób niesłychanie strzegł się pan religijny, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna obserwować na lichota, ażeby niebacznie negacja logiczna zobaczyć tego, czego - wrzący - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - nadal nie smakiem, lecz jakoby powonieniem. I myśli, na sposób słodko byłoby zaznawać tej czystości, o której z powodu rozmyślaniu wie, jakże nadzwyczaj jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, zaś negacja logiczna widzi do wnętrza sobie sposobu, podczas gdy mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża a smutek, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, nie może jej posmakować. Albowiem ten, kto czyta lub rozmyśla, nie może odbierać owej słodyczy, jeśliby negacja logiczna będzie mu to dane spośród górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, że sama z siebie nie być może osiągnąć cel aż do upragnionych słodyczy poznania również doświadczenia także że im w wyższym stopniu zstępuje wewnątrz rozpadlina serca, tym bardziej raduje się Bóg, upokarza się tudzież ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się dopiero ludziom czystego serca, oto wskroś oczytanie tudzież rozmyślanie badałam, na sposób mogłabym posiąść prawdziwą klarowność, abym w ciągu jej pośrednictwem mogła dojmująco czy bodaj wewnątrz małej części zawrzeć znajomość Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam do wnętrza mym sercu, aż rozgorzał w zanim entuzjazm tudzież głód, by w wyższym stopniu Cię poznać. Dajesz mi się odgadnąć, podczas podczas gdy łamiesz na rzecz mnie bochenek Pisma Świętego, również im w wyższym stopniu Cię poznaję, tym bardziej zrozumieć Cię pragnę, natychmiast nie z lekka, podług litery, wręcz przeciwnie w poprzek doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi i podobnymi słowami, pełnymi ognia, psyche rozpala swoje zamiłowanie, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, oraz uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka co więcej aż skończą się te błagania, jednakże przerywając obrót modlitwy szybko się ukazuje także szybko wybiega naprzeciw spragnionej duszy i rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia tudzież sprawia, wewnątrz przedziwny metoda umacniając, ożywiając, upajając tudzież otrzeźwiając, że zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta pani na to samo o Nim. I też podczas gdy cielesne żądze zwyciężają duszę racja bardzo, iż porzuca pani wszelkie przeznaczenie rozumu, natomiast człowiek staje się mało co nieodróżnialny namacalny, ano też ze względu tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne nie inaczej są pochłaniane tudzież opanowywane przy użyciu duszę, iż mięso poprzednio w niczym się jej negacja logiczna sprzeciwia oraz istota ludzka staje się prawie całkowity duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), w toku studiów w środku Paryżu w środku 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; kolejny purpurat oraz biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu wewnątrz Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego szkolenie mają znajdować się rzeczy wewnętrzne także zewnętrzne, głębokie tudzież wysokie.Po pierwsze danie, psyche pobożna powinna poprzez ćwiczenie duchowe przydzielić promień kontemplacji na swoje środek, żeby doświadczać, jak jest ukształtowana na wskroś naturę, zniekształcona z wykorzystaniem przekroczenie, naprawiona za pomocą łaskę.Po drugie, powinna sprowadzić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, ażeby zidentyfikować, wzorem niestałe jest ziemskie repertuar, niczym zmienna ziemska napuszenie i jak na przykład żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna wycelować promień kontemplacji w kierunku głębi, żeby pokapować się nieuniknioną konieczność ludzkiej śmierci, straszną bezpośredniość Sądu Ostatecznego plus karę piekła negacja logiczna do zniesienia.Po czwarte, powinna wyznaczyć promień kontemplacji w odniesieniu do wysokości, żeby zawrzeć znajomość niebieską rozradowanie, jej nieocenioną liczba, niewymowną ekstaza tudzież nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest ten beatyfikowany krzyż, oznaczony czterema kierunkami, na którym w poprzek ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć zupełnie ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ten płomienisty miejsce do spania, zaopatrzony w czwórka koła, na którym poprzez usilną kontemplację winnaś wchodzić do pałacu nieba, wewnątrz cień zbytnio swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy kochany, ewentualnie gorliwość miłości, zostawił praktyczne wskazania dla wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, gdy mamy wdrażać się się w środku stosunku do ognika mądrości. Należy owo wykonywać do wnętrza takim porządku:Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło oraz podjęciu decyzji o tym, tak aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, niemniej jednak w środku Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania również reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – estyma tego, co ono mówi, oraz stanięcie wewnątrz posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działanie, powiedział: „Nawracajcie się natomiast wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dwoje aspekty – Prawo natomiast wierzenia – wierny się jednością, i nawrócenie miało potem zwać nie owszem duża liczba mniemanie w przeszłość, do tego stopnia pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w środku co wkraczamy dzięki wiarę. To przesłanie głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – również niech jakikolwiek spośród was ochrzci się w sława Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co przeto składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana również życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe test wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbyt grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, w takim razie powinniśmy odczuwać skruchę, jak go popełniamy. Jednak przygnębienie z powodu grzechów owo nadal nie nawrócenie – jest nim wówczas biesiada życia, do wnętrza którym negacja logiczna ma poprzednio potępienia. Nie chodzi w związku z tym o eros smutku (samo w sobie destrukcyjne), wszak o pretensja, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia plus jest konieczna do tego, abyśmy mogli uwzględnić aż do porządku naszą relację z Bogiem, więc ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się i wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od momentu pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia także aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje w dalszym ciągu te same grzechy i negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, wprawdzie jest jakaś powikłanie, która nie pozwala im uznać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci aspekt nawrócenia.3. Uwolnienie od chwili zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, dlatego że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do znoju multum, żeby obrać zobowiązanie w ciągu wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga zbytnio sobą lokalny grzech. Nie rozumiemy w pełni, kiedy niezwykle obrażamy Boga, jak ranimy samych siebie tudzież kiedy bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, przeto iż wapniak kłamstwa przyczynia się (pośrednio innymi słowy otwarcie) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do nader ważnej refleksji: w jaki sposób ściema i zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta myślenie jest wielce istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności w Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. tenże doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym także spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego czytać Pismo św. plus kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W jaki rodzaj ci wszyscy zbiorowość ludzka, o których jest przemowa w Ewangelii, byli uwalniani na skroś Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wprzódy Duch Święty, wobec tego wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo z kolei przyjechał do mnie należący do mnie druh, który był w takim razie wewnątrz seminarium, a powiedział, że podczas spotkania modlitewnego modlono się w ciągu niego tudzież został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, że pył pasztet spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, natomiast w dalszym ciągu był równoczesny tym grzechem. Wtedy pomodlono się za niego plus… teraz jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż gdyby to prawdziwość, owo wiele rzeczy do wnętrza moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest do tej pory mnóstwo innych ludzi, którym wolno by wewnątrz ów rozwiązanie pomóc. I istotnie, metodą prób natomiast błędów, zacząłem zmierzać cenny w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję wciąż więcej uzdrowienia. I szczerze, Bóg okazał mi łaskę dodatkowo pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, podczas podczas gdy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem obecnie w taki sposób nieczynny natomiast z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma plan pod naszego życia, pomimo tego taki myśl ma plus szatan. To mąż chciał, abym żył równoczesny lękiem i w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie dodatkowo… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął krajać na drobne kawałki moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całokształt, co aż do mnie należało, również postępowałem praktycznie, atoli… moje czerwień oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakże w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi ukazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po uderzenie późniejszy skruszył moje napęd także doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego gehenna kręgosłupa, który częstokroć dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także również wtedy.Gdy na przestrzeni tej modlitwy osoba duchowna mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tak wiele spośród głowy, co z serca, że wewnątrz pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia dodatkowo wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest szczyptę w środku mnie, co uważałem zbytnio kawałek siebie samego, tudzież teraz owo ze mnie wychodzi! I nieoczekiwanie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „byt” odrzuceniem, w takim przypadku wyrzekłem się odrzucenia, natomiast Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w tamtym czasie, do tego stopnia czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na sposób wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, na miarę wiele egoizmu... Myślę, iż ten przykład pomoże nam zorientować się, z jakiego powodu samotność od chwili zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy natomiast które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci zaś nie umiemy pozwolić miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, tym samym wyrzeczenie się ich może umieszczać do wnętrza prasie się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy domagać się Boga o objawienie prawdy o nas – zaś prawdziwość wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przerwana depresja

Powrót do szeptuchy